אוצר: חגי שגב
משתתפים: דינה רקנאטי | רותי הלביץ כהן | בל שפיר | עמי רביב | קטרין טולקובסקי| טובה לוטן | גליה פבליצ'נקו

פתיחה: יום שישי 14.6.2024 בשעה 10:00 עד 13:00

נעילה: 16.8.2024


בל שפיר, ראש גבס, 2024

בל שפיר, ראש גבס, 2024


שברים ומשברים, התפצלויות לרסיסים, ומנגד - התאגדות של השברירים לכדי יחידה וגוש עמיד ורב-עוצמה, רעיונות אלה עומדים בבסיס התערוכה. התקופה העכשווית מזמנת התבוננות על התופעות הללו, כדי לספוג משהו ממה שמתרחש במציאות. בחינת חומרים ומה שהם מגלמים בצורתם ובחומריותם היא אחת התופעות הנפוצות באמנות ותופעה זו עניינה גם את דינה רקנאטי.


גליה פבליצ'נקו, גוף ראשון (הוא)

גליה פבליצ'נקו, גוף ראשון (הוא)


ארבעת העמודים או העצים עשויי הפורניר יוצרים סביבה פיסולית מרמזת יער. פסלי העמוד שנעשים משכבות גמישות ושבריריות של עץ לבוד מתחברים לעמוד שבסיסו בשורשיו, דרך הגזע המאוגד ועד לצמרת המתפרקת ונפרשת לכיוונים שונים, ואז נקטעת באחת. שילוב של עוצמה ורכות, מהירות אל מול איטיות, עמידות מול התפוררות – כל אלה מופעים כמעט בכל יצירות האמנות של דינה רקנאטי. זאת גם נקודת המוצא של התערוכה הקבוצתית החדשה בגלריה דינה רקנאטי.


דינה רקנאטי, עמודים, 1983

דינה רקנאטי, עמודים, 1983


ארבעה עמודי עץ פורניר דקיק ושברירי, באדום, לבן ובשחור, היו לאחד מסימני ההיכר של פסליה של רקנאטי. הם מתקשרים גם לפסליה הנודעים שהיו לחלק מהנוף העירוני ומוצבים בחזית ספריית בית אריאלה, בשדרות שאול המלך בתל אביב.

בעיני רקנאטי, תקופת השבריריות והשברים שעוטפת אותנו מובילה לחיפוש אחר עוגן ויציבות. מבחר יצירות האמנות בתערוכה מרמזות או מכוונות לסיפור של חיפושים שונים, ויחד הן מצטרפות לכור רעיוני עוצמתי.

לצד עבודותיה של רקנאטי מצגים אמנים ותיקים וצעירים שיוצרים דימויים הבוחנים את החומר ואת הנוכחות שלו, זו הפיזית וזו הסמלית.


שלווה הדר הוכשטט, מכון המים גלריה עירונית גבעתיים


גלריה קרן דינה רקנאטי לאמנות 

בנין הפורום, דויד המלך 1, הרצליה פיתוח (קומה מינוס 1). 

שעות הפתיחה: יום ג' וה' בשעות 16:00-11:00 

או בתיאום מראש בטלפון: 052-6710725

dinarecanatiartgallery@gmail.com