העבודה הוצגה לראשונה במסגרת תערוכת הוידאו "נעים בין מסכים" של מרכז סוזן דלל באוצרות של תמיר אטינג ובן לבנה ויצמן ונבחרה לייצג את ישראל בתחרות הנחשבת

וידאו מאת אורן פישר זכה בפרס בתחרות היוקרתית של פסטיבל MOV'IN CANNES


עבודת הווידאו הזוכה - "יום סידורים" מאת אורן פישר, נבחרה מטעם מרכז סוזן דלל לייצג את המרכז ואת ישראל בתחרות סרטי מחול הבינלאומית היוקרתיתMOV'IN CANNES.
עבודות התחרות בוחנת את הקשר שבין קולנוע ותנועה באופן המאפשר להעלות מבט שונה, משתנה וחזק על העולם הסובב אותנו.

קטע מתוך "יום סידורים"(Running Errands) מאת אורן פישר 


קשה להישאר אדישים לעבודתו של פישר המרקד במרחבים ביורוקרטיים ציבוריים, במטרה לרפא אותם מהאווירה האפרורית והמתסכלת שבה הם לוקים.האנשים הנתקלים ברקדן במקומות בלתי צפויים מגיבים לעיתים בבהלה, לעיתים בחיוך, לעיתים מסיטים את מבטם כמו לא נעים להם להסתכל, ולעיתים, שקועים כל כך בסידורים שלהם, עד שכלל אינם מבחינים בו.

וידאו מאת אורן פישר זכה בפרס בתחרות היוקרתית של פסטיבל MOV'IN CANNES

קרדיט: Nathalie Sternalski


מדברי השופטים עם הענקת הפרס: "לאחר דיון ארוך, חשבנו שחשוב להדגיש את האינטנסיביות של הוידאו הקונספטואלי 'יום סידורים' של אורן פישר, שמתחיל מרעיון פשוט ומצליח להשתמש בריקוד כשפה הומוריסטית תוך כדי התעוררות מצפוננו בנושאים שונים כמו חופש, ריסון של מרחב ומוסכמות חברתיות ופוליטיות". עבודתו של פישר עוסקת במציאות הישראלית וחיי השגרה,ומתרחשות במרחבים ביורוקרטיים ציבוריים, במטרה לרפא אותם מהאווירה האפרורית והמתסכלת שבה הם לוקים. האנשים הנתקלים ברקדן במקומות בלתי צפויים מגיבים לעיתים בבהלה, לעיתים בחיוך, לעיתים מסיטים את מבטם כמו לא נעים להם להסתכל, ולעיתים,שקועים כלכך בסידורים שלהם, עד שכלל אינם מבחינים בו. את התנועה של הצופים במרחב מלווה עבודות הסאונד של זואיפולנקי של צלילים הצפים ועולים מתוך מעמקי הבאר כמו עמודי קול הצובעים את הזמן החולף ומזכירים את הרגע המיסטי ממעמד הר סיני, בו "הָעָם רֹאִים אֶת הַקּוֹלֹת״.

נעמי פרלוב, המנהלת האמנותית של מרכז סוזן דלל: "עבודתו של פישר הינה פרשנות קפקאית עכשווית לבירוקרטיה הישראלית, אשר מצליחה לחבר צופים לאפרוריות, לחוסר הרגש והמעוף של מוסדות ממשלתיים, ולאתגר את אלו בהומור ובביקורת – כל זאת ללא מילים כלל אלא דרך עוצמתה של התנועה בלבד. לא היה בליבנו ספק שהיא העבודה המתאימה ביותר לייצוג המרכז וישראל בתחרות, ואנו שמחים שחבר השופטים ראה בה את אותו הניצוץ שאנו זיהינו."



אודות "נעים בין מסכים"  מידי שנה מתקיימת במרכז סוזן דלל תערוכת ״נעים בין מסכים״ במסגרת אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות." של עיריית תל אביב-יפו. התערוכה, באוצרות של תמיר אטינג ובן לבנה ויצמן מציגה אוסףעבודות וידאו ומדיה ארט אשר עוסקות במקצבים, בתנועה, בגוףובכוריאוגרפיה בדרכים חדשניות: החל מעבודות וידאו דאנס שצמחו מתוך עולם המחול ועד עבודות וידאו שצמחו בשדות אחרים ומציעות פרספקטיבות נוספות על מושג הכוריאוגרפיה.


אודות מרכז סוזן דלל מרכז סוזן דלל הוא הבית של המחול בישראל. מאז היווסדו בשנת 1989, חרט על דגלו לקדם, לטפח ולתמוך באמנות המחול העכשווי בישראל. המרכז מקדם מטרות אלה באמצעות מגוון הופעות של להקות ישראליות ובינלאומיות, אירועים ופסטיבלים.ת, אירועים ופסטיבלים. מידי שנה, המרכז מקיים מעל ל-600 הופעות, מאות פעילויות, עשרות תוכניות ושיתופי פעולה בארץ ובעולם אשר מציבים אותו כמרכז מוביל בתרבות הישראלית. באמצעות תוכניות וסדנאות ייעודיות לקהילת המחול ואמנויות הבמה, המרכז מהווה קרש קפיצה לכוריאוגרפים, רקדנים, אמנים רב תחומיים, חוקרים ואנשי תרבות. מרכז סוזן דלל הוא מוקד עלייה לרגל של תיירות פנים וחוץ והינו אתר התיירות המבוקר ביותר בעיר תל אביב-יפו, עם למעלה מחצי מיליון מבקרים מדי שנה.  בשנת 2010, זכה מרכז סוזן דלל בפרס ישראל, הפרס היוקרתי והמכובד ביותר במדינה.