הפתיחה בשישי, 9.2.24, 11:00-14:00. נעילה: 2.3.24

ורד שילוני: "חיבוקים ונשיקות" 
אוצר: מנחם גולדנברג 
במעמד הפתיחה יושק ספר האמנית "נשיקות וחיבוקים"

ורד שילוני, פרט מתוך "מלאך כחול." צילום: ינון חלפון

ורד שילוני, פרט מתוך "מלאך כחול." צילום: ינון חלפון

תערוכת היחיד החדשה של ורד שילוני "חיבוקים ונשיקות", שנפתחת בגלריה מאיה במקביל להשקת ספר האמנית "נשיקות וחיבוקים", פוגשת אותנו במציאות אשר מעמידה למבחן מחודש וקריטי את יחסי האדם הטבע והתרבות.
תקופה שזימנה לפתחנו מגיפה עולמית שכפתה ריחוק וניתוק ושיתוק, שהתחלפה בניסיון הפיכה שלטונית כחלק מגל פופוליסטי ששוטף את העולם, שהתגלגל לאירוע טרור רצחני ולמלחמה נוראה שיכולים להתכנס יחד תחת הכותרת: ׳משבר הומניטרי׳.

כמו אתגר מסכם ואחרון ל׳נפש המודרנית׳, המכילה, שהתפשטה עד קצה גבול יכולתה להקיף את נסיבות החיים. זוהי תקופה שבה הזמן כמו ניתק מהמציאות, הופשט מהניסיון, מותיר אותנו במצב דמוי חלום (בהקיץ), צפים במעין ריק קיומי דחוס בעושר רעיוני. מוחזקים ומפורקים. לרגעים מבינים, לרגעים המומים, לרגעים מזהים, לרגעים מאבדים אחיזה וכמו בעבודותיה של ורד שילוני מתקיימים בין שכבות של אוירה, מבקשים להרגיש בטקסטורות של הדימויים שמארגנים את חיינו, לשמוע את הקולות של גופי-הרפאים הרוחשים סביבנו, לטפח אינטואיציות רוחניות שיעזרו להתחייב בפני מה שמופיע וחולף ומשתנה וחוזר.

ורד שילוני, ילידת 1983, חיה ויוצרת בתל אביב. בוגרת התוכנית לתואר שני (MFA), בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, תל אביב (2021) ותואר ראשון באמנות, ביה"ס לאמנות רב תחומית, שנקר (2013). בוגרת התוכנית להסבת אקדמאים להוראת אמנות, סמינר הקיבוצים (2016). זוכת פרס לאמן צעיר ע״ש מרגרט וסילבן אדמס, שנקר (2018). הציגה תערוכות יחיד במפעל, מרכז לתרבות אלטרנטיבית, ירושלים (2022); בגלריה מאיה, תל אביב (2021) ובמוזיאון בר-דוד, קיבוץ ברעם (2018). במהלך השנים 2014-2023 הציגה במספר תערוכות קבוצתיות, ביניהן בגלריות: נולובז, תל אביב; ברבור, ירושלים; רד ליין, באר שבע; סדנאות האמנים, תל אביב. מאז 2023 מורה מחנכת בביה״ס הדו-לשוני, "כולנא יחד" ביפו.



ליטל שרוני: "לידה פרקטלית" 
אוצרת: דורית רינגרט

ליטל שרוני, ללא כותרת, 2023. באדיבות האמנית

ליטל שרוני, ללא כותרת, 2023. באדיבות האמנית


התערוכה לידה פרקטלית כוללת סדרת רישומים לצד שלוש עבודות וידאו. בסדרת הרישומים נוצרות דמויות שהן ספק אישה, ספק חיה, ספק מכונה. דמויות היברידיות, שמפרקות את "האני" וה"אני עור" בו זמנית, בכדי לייצר "אני" חדשה. ברישומים היא יוצרת שפה נשית חדשה, שמערערת על הגדרות פטריארכליות של נשיות. האמנית וגופה הופכים למעין פריזמה אופטית השוברת את קרני האור, אך בו זמנית "שוברת" את שכבות העור. מצידה השני של הפריזמה, יוצאת קשת של "אני", קשת של זהויות חדשות דרך קווים, כתמים, דימויים ופריימים שונים המתנקזים לחלל אחד. בתערוכה בכלל ובווידאו בפרט, נחשפות זהויות תת עוריות, השתקפויות וצללים שהן "ירושה רגשית", העברה בין דורית שחלחלה הן במודע והן בלא מודע, דרך העור, הגוף והנפש כאחד.


ליטל שרוני, אמנית רב תחומית, בת 32, חיה ויוצרת בקריית ים. בוגרת המכון לאמנות במכללת אורנים, וזה עתה מסיימת את התואר השני בסמינר הקיבוצים במסלול ABR באמנות – יצירה ומחקר (Art Based Research). יצירתה כוללת עבודה במדיות שונות כגון רישום, פיסול, וידאו ומיצב, ועוסקת בין היתר בגוף הנשי וגבולותיו. באמנות וגם בחיים (שאינם נפרדים) שרוני עוסקת בפמיניזם, אקטיביזם ומגדר, ובשלוש השנים עובדת בעמותה לחקר אמנות נשים ומגדר בישראל.

ליטל שרוני


מריק לכנר: "נשרפת" - קיר אמן 
באדיבות גלריה גבעון לאמנות

מריק לכנר: "נשרפת" - קיר אמן  באדיבות גלריה גבעון לאמנות

גלריה מאיה גאה להציג קיר אמן של מריק לכנר. דמות מיתית עולה באש בסצינה פולחנית; הדרמה נפרשת על פני דיפטיך גדול ממדים, בצבעוניות העזה ובגבישיות, המאפיינים את עבודתו של לכנר. "האש, המכלה את הדמות שבמרכז ההתרחשות, היא אחד ממרכיביו של הכאוס ההיולי", אומר לכנר, "היא יסוד של הרס וכוח, שהדמות מתמסרת לו באופן טוטלי, ולכן יש בסצנה גם מימד של הזדככות וגאולה". באדיבות גלריה גבעון לאמנות.

מריק לכנר נולד ב-1967 בצ'רנוביץ, אוקראינה, ועלה לישראל עם משפחתו ב-1973. לכנר הוא בוגר בהצטיינות של המדרשה לאמנות. הציג בתערוכות יחיד בין השאר במוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון הרצליה, גלריה גבעון וגלריה Feinkunst Krüger בהמבורג, והשתתף בתערוכות קבוצתיות בגרמניה, בלטביה ובישראל. ציורי השמן של לכנר לאורך השנים מתאפיינים בחומריות גדושה ובאקספרסיביות, הם צבעוניים ופרועים, מתפוצצים על הבד, ומציגים עולם דימויים הנע בין האפל והגרוטסקי לבין היפה והנשגב, עולם דימויים המשותף גם לשטיחי הקיר הענקיים שהציג במוזיאון הרצליה ב-2021. לכנר זכה במספר פרסים, ביניהם פרס מפעל הפיס לאמן צעיר (2002), פרס לורן ומיטשל פרסר (2021) ועוד.


גלריה מאיה

גלריה מאיה 
שביל המרץ 2, קומה 2 קריית המלאכה, תל אביב-יפו
 mayagallery.tlv@gmail.com 
ימים ד',ה' 12:00-18:00
ימי ו'-ש' 11:00-14:00


גלריה מאיה הינה עמותה ציבורית (מלכ"ר) הפועלת ללא כוונת רווח המוקדשת לתמיכה באמנים ובאמניות בתחילת דרכם על-ידי מתן מקום ראוי ומכובד להצגת עבודותיהם והוצאת קטלוגים; להצגת אמנים ואמניות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית; לדיאלוג בין-דורי: אמנים ואמניות מדורות שונים דרך תערוכות קבוצתיות ומשותפות; למתן במה לאמנים ולאמניות שכבר לא בין החיים ולקיום לאירועי תרבות, מחול ומוזיקה, שיחי גלריה, הרצאות ופתיחות חגיגיות.