נעילה: 4.5.24

אוריאל מירון גלריה שלוש

בחללים הנדיבים של גלריה שלוש ביפו, אוריאל מירון מציג לראשונה, 15 פסלי עץ חדשים בהם החומר הקונסטרוקטיבי הקשיח מעמיד פני חומר רך. בתערוכה "עצמי ובשרי" צורות נפחיות, בשרניות כבדות ועסיסיות, מתחברות זו לזו, או לחילופין שואפות להתנתק זו מזו בנקודות דקות ומתוחות. 
כאן הדרמה היא לא בקשירתה של עצם לעצם, אלא בהיפרדות הבשר מעצמו. 
הטקסט המלווה את התערוכה, מאת האוצרת איה מירון, חושף איך התחיל להתבשל מעשה הפיסול של אוריאל מירון לפני יותר מחמישים שנה. 

Uriel Miron, Fuchs, 2024, ebonized walnut and oil paint, 44.5x44x25 cmPH_Elad Sarig

Uriel Miron, Fuchs, 2024, ebonized walnut and oil paint, 44.5x44x25 cmPH_Elad Sarig


בתערוכה פסלי עץ קטנים, בינוניים וגדולים צבעוניים ומונוכרומטיים כאחד. 
רובם מופיעים ככתמי צבע מרהיבים הזולגים בחושניות בין צורות גיאומטריות לצורות ביומורפיות. 
הצורות נעלמות מזווית מבט אחת ואז חוזרות ומתגלות מזווית אחרת. לצד פאות ונפחים גדולים, חלקים ורכים למראה, מתגלות פאות גולמיות דקות המודגשות בצבע עז. המבט בפסלים עוקב אחרי הצורות אך אינו יכול לתפוס את הפסל כלו בבת אחת, הוא מבט הדומה יותר לליטוף, כפי שהגדיר אותו עמנואל לוינס בדבריו מהשנים 1946-1947:
 

Uriel Miron, Crotch Walk, 2020, oak and oil paint, 37x42x29 cm PH_Elad Sarig

Uriel Miron, Crotch Walk, 2020, oak and oil paint, 37x42x29 cm PH_Elad Sarig


"הגישוש הזה שבליטוף מהווה את מהותו, מעצם העובדה שהליטוף לא יודע מה הוא מחפש. מהותו בלא לדעת, בתעייה היסודית. 
הוא כמו משחק עם משהו חמקמק, משחק ללא כל תכנית או תכנון, לא עם מה שיכול להיות שלנו ואנחנו, אלא עם משהו אחר, לעולם אחר, לעולם בלתי נגיש, לעולם עתיד לבוא. 
הליטוף הוא ההמתנה לעתיד הטהור הזה, ללא כל תוכן".
 

Uriel Miron, Hey Rudy!, 2023, cherry wood, 92x78x36 cm_PH_Elad Sarig

Uriel Miron, Hey Rudy!, 2023, cherry wood, 92x78x36 cm_PH_Elad Sarig


המעברים הדקיקים בין נפח לנפח, מיתרי עץ מתוחים, נושאים משקל רב ומעוררים חרדה מפני ניתוק וקריסה. 
בנקודות אלה הנפחים הגדולים נמשכים ומתנתקים זה מזה. אך בו בזמן, ממחישות הנקודות השבריריות למראה את המאמץ והכמיהה להיאחז, לחתור לחיבור, דקיק ככל שיהיה. כמו באהבה, נקודות השבירה הן מקור הכוח עליהן נשען כל המבנה והן גם המחיר של היותנו כולנו אוהבים סדרתיים.

פסל הציפור של רודי להמן והדפסה של רישום המנסרות הצבעוני של פנחס עשת מוצגים אף הם בתערוכה, כשני גנים בDNA המבני, הצורני והצבעוני של פסליו של מירון.
 

Uriel Miron, Ear-to-Mouthpiece, 2024, maple and paint, 80x68x14 cm

Uriel Miron, Ear-to-Mouthpiece, 2024, maple and paint, 80x68x14 cm


אוריאל מירון, (נולד ב-1968). בילדותו חי בארץ ובארה"ב והיום פועל בתל אביב בתחומי הפיסול, הציור, הרישום וההדפס. סיים בהצטיינות יתרה לימודי תואר ראשון במחלקה לספרות באוניברסיטת Yale (1990); סיים בהצטיינות לימודי תואר ראשון במחלקה לאמנות בבצלאל, ירושלים, (1995) וקיבל תואר שני באמנות בהצטיינות מה School of Visual Arts, ניו יורק, (1998). הציג תערוכות יחיד במוזיאונים ובחללי תצוגה בישראל ובחו"ל והשתתף בעשרות רבות של תערוכות קבוצתיות. 
מירון זכה בפרסים ובמלגות רבים, ביניהם פרס שרת התרבות לאמנות לשנת 2013 ומענק מפעל הפיס להפקת קטלוג לתערוכת יחיד. 
עבודותיו נמצאות באוספים חשובים לרבות אוספי מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון ישראל, ירושלים ומוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. מירון מלמד כפרופסור בביה"ס לאמנות רב תחומית שנקר, ובפקולטה לעיצוב בשנקר. 

אירוע הפתיחה ילווה בנגינה: סקסופון: יואב מירון, פסנתר: איתמר מירון, קונטרבס: נדב מירון


גלריה שלוש, הצורפים 15, תל אביב
שעות פעילות הגלריה:
שני – חמישי, 11:00-18:00
שישי – שבת 11:00-14:00
www.chelouchegallery.com