אוצר : שרון תובל 
נעילה: 1.6.24 

הציירת לילי כהן פרח-יה מפרקת לראשונה את הציור למצע, חומר וצורה לכדי מיצב המדמה כניסה אל חלל אסור. פירוק זה מאפשר לה להתבונן ואולי אף להבין, פרקים כואבים בחייה האישיים. 
קיר ענק, מעין "כותל", יחתוך אלכסונית בחדות, את החלל המרכזי, כאשר עליו שכבות צפופות של ציורים יפים ונוקבים: דמויות גרוטסקיות, מפלצתיות שחורות המוארות דרמטית מאחור. 
הנייר ושימושו במיצב, הופך לאלמנט מרכזי: בין ענן ענק של נייר מכווץ, המרחף בחלל המשני, לבין שרשראות נייר עליהם רשומות מילות תלושות מן המציאות. כל אלה יכניסו את המבקרים לחוויה חושית מפעימה ובו בזמן כואבת.  

פרט מתוך שרשראות נייר במיצב - תנשמי


הכניסה למיצב מגלה לנו מרחב שהיה עד כה מוסתר. חלל אסור, מסתורי, המגלם שקט כואב, פיזי ורוחני המהול ביופי רב: הכלאה של עולמות מנוגדים היוצרים אחד.
"תנשמי" עובר את המחשבות כאקט ציורי ומבטא רגשות סובלימיניליים. ראשים וידיים מסתובבים תלויים על קרוסלה, מצוירים בצבעי מים ומדמים ציורי דמעות, קיר ענק עליו שכבות על גבי שכבות של ניירות, ממנו בולטות דמויות שחורות, גרוטסקיות, מפלצתיות ועם זאת אנושיות ורגישות.
בצד המעבדה, מונח על הרצפה מזרן אקוסטי שמצאה ברחוב, עליו הציבה בספירלה אסופה של פסלונים וצורות עשויות חימר שנעשו בזריזות, באובססיביות, כאקט של שחרור הלחץ המנטלי שנבנה ע"י הכיווץ והרצון להחזיר שליטה על החיים.

פרט מתוך הצבה פיסלונים בספירלה - מיצב - תנשמי

פרט מתוך הצבה פיסלונים בספירלה - מיצב - תנשמי


פרט מתוך קיר ציורים ענק - תנשמי

פרט מתוך קיר ציורים ענק - תנשמי


נעילה :1.6.24

המעבדה,
הרצל 119, תל אביב  

שעות פתיחה: שישי שבת בין 11:00-14:00 
או בתיאום מראש מול לילי.
בטלפון: 050-5280472

הזמנה - תנשמי - לילי כהן פרח-יה - במעבדה

הזמנה - תנשמי - לילי כהן פרח-יה - במעבדה