מלון נווה אילן גאה להציג תערוכה חדשה וייחודית מסוגה: "הפרחים של פירחה (אווה) מושקוביץ" כמחווה ליצירותיה הססגוניות של האומנית פירחה (אֵוָוה) מושקוביץ (94), ניצולת אושוויץ, אשר החלה את דרכה האומנותית בגיל 70, כמפלט מהזיכרונות הקשיים מהשואה, מוצגים ציוריה ברחבי מלון "נווה אילן", מרשת מלונות C-HOTELS .

הפרחים של פירחה (אווה) מושקוביץ

                                     צילום: שרית איתן

"אימא נולדה בעיירה קטנה בהונגריה, בה כולם חיו כמשפחה אחת גדולה, חיים טובים, דתיים משפחתיים וקהילתיים ברווחה כלכלית. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, הגיעה למחנה אושוויץ שם איבדה את אימה ואת שני אחיה הקטנים.
עד היום בכל פעם שאמא עוצמת עיניים, היא נזכרת בתמונה הנוראה של אִימהּ המחבקת את שני ילדיה בדרך למקלחות הגז ואפילו לא נפרדת מהם; אימא לא הבינה שכבר לא תראה אותם יותר.", מספרת בִתה של פירחה, מיכל בלאט בן דוד. לאחר המלחמה חזרה פירחה לעיירה שלה בהונגריה, שם פגשה את אביה.

היא החליטה להצטרף להכשרה בתנועת הנוער 'בני עקיבא', שם הכינו אותם לעלייה לארץ ישראל.
העלייה לארץ היתה באוניית מעפילים "אבי יונה" בשנת 1948, וכשהגיעו הבינו שצפויה להם מלחמת הישרדות קשה מבחינה כלכלית, בניית משפחה והבאת ילדים לעולם. במהלך השנים חיה פירחה בצניעות וחסכה כדי לספק לבנותיה את כל צרכיהן, אך פחדיה וסיוטי הלילה מן השואה לא נגוזו שנים.

הפרחים של פירחה (אווה) מושקוביץ

                                     צילום: שרית איתן

בהיותה בת 70 קרה אצלה מהפך: יצאה לגמלאות וסוף סוף החלה לעשות משהו בשביל עצמה.
לראשונה החלה לצייר, לרוב העלתה במכחולה פרחים ונופים ירוקים, כשנולדו לה נינים החלה לצייר גם חיות בית קטנות וחמודות.
הציור היווה עבורה תחביב, פירחה לא חשבה על חשיפה או שמישהו יהיה מוכן לקנות את ציוריה.

נעמי עמית, מנכ"לית מלון נווה אילן מרשת C- Hotels, נחשפה לסיפור המרגש ופנתה לגב' מושקוביץ בהצעה להציג את יצירותיה בחללי חדרי הישיבות. מושקוביץ, בהיותה בת 94, החליטה, לאחר התחבטויות רבות, לתת במה ליצירות וחברה לשיתוף הפעולה עם מלון "נווה אילן".

בנוסף, מוצגות יצירותיה גם בבתי חולים ובמקומות אחרים כתרומה לקהילה. "מלון נווה אילן שמח וגאה להיות במה לאומנים ישראלים מהאזור, ובאותה העת לספק תרבות ואומנות מיטבית לאורחי המלון ולמבקרים באזור. אנו שמחים לארח את ציוריה של פירחה אצלנו בחדרי הישיבות בשבילנו. זו גאווה גדולה ומחווה אנושית לדרכה ", ציינה עמית.   לפרטים נוספים: info@c-hotels.co.il

הפרחים של פירחה (אווה) מושקוביץ

                                     צילום: שרית איתן